- صداوسیما از آگهیهای تبلیغاتی که به عنوان بودجه آگهیها از آن یاد میشود، ۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد دارد.
- پیشتر گفته شده بود: این سازمان ۸۰۰ میلیارد تومان از طریق قراردادهای مشارکتی برای تولید برنامه به دست میآورد.
- «مبلغ قراردادهای مشارکتی به یک حساب متمرکز در صداوسیما ریخته می شود.»
پیش از این در رسانهها و شبکههای مجازی گزارشهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه سازمان صدا و سیما علاوه بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجهای که از دولت دریافت میکند، ۸۰۰ میلیارد تومان هم از طریق قراردادهای مشارکتی با سازمانها و وزارتخانهها برای تولید برنامه به دست می آورد. به گفته قاضی زاده، صدا و سیما مدعی است این رقم ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است.
قاضی زاده هاشمی در گفتو گو با روزنامه اعتماد همچنین بر بررسی این موضوع به صورت دقیقتر در شورای نظارت بر صداوسیما تاکید کرده و گفته برای این کار باید گزارشهای موردی از تخلفات به شورا ارسال شود.
او همچنین تاکید کرده که مبلغ قراردادهای مشارکتی به یک حساب متمرکز در صداوسیما ریخته میشود.
عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرخش مالی در صدا و سیما دچار مشکل است، گفته: «در بحث قراردادهای مشارکت تا چند سال پیش با تهیه کنندگان قرارداد بسته میشد اما الان در مشارکتها قرارداد با شبکه است و هزینه آن در یک حساب متمرکز در صداوسیما جمع آوری میشود؛ یعنی الان تهیه کننده نمیتواند خودش فی نفسه برود و با یک دستگاه دولتی قرارداد امضا و مستقیما رقمی را دریافت کند. باید آن دستگاه دولتی یا آن نهاد غیر دولتی با شبکه قرارداد امضا کند و بعد سازمان صداوسیما پول را به تهیهکنندگان منتقل کند.»
به گفته این عضو ناظر، هماکنون سیستم جذب مشارکت در صدا و سیما متمرکز است و قراردادهای مشارکتی با هماهنگیهای لازم بسته میشوند و تخلفات، مربوط به گزارشهای موردی هستند.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر